En djurtränare och hundinstruktör som bloggar om hundträning, hundhållning och allt annat som kan ha med hund att göra. Ibland bloggar jag även om träning med andra djur än hund.
Jag har funderingar och åsikter och det är här jag delar med mig. Bloggen uppdateras sporadiskt under 2018.

lördag 25 januari 2014

Jag är tillbaka "IRL" - med hundträning i Stockholmsområdet

Från och med NU finns jag återigen tillgänglig för enskild och privat träning av din hund tillsammans med dig. Från 2 januari 2014 har jag återigen F-skattesedel och tar emot hundar, hundägare, hundägarfamiljer, dagmattar, daghussar mfl. för träning av det mesta mellan hundhimmel och jord.
Så har du något du skulle vilja lära din hund eller som ni behöver jobba på tillsammans så släng iväg ett ebrev till camilla.stefansdotter@gmail.com så får vi se vad som händer.

Jag jobbar med eller utan klicker allt efter önskemål och behov. Jag tycker att klicker passar bäst när man arbetar med problembeteenden eller när man vill optimera sina resultat inom sin hundsport eller i uställningsringen. När det kommer till att bygga upp sin relation med en valp eller omplaceringshund eller för att stärka sin relation med sin bångstyriga unghund så använder jag endast klicker när det verkligen behövs för att få hunden att förstå vad i hela dennes beteenderepertoar som är det önskvärda beteenden (händer oftast med frustrerade unghundar eller för att få tidigare illa behandlade omplaceringshundar att förstå grejen med att bli belönad istället för att förvänta sig det värsta varje gång).

Jag kan alltså hjälpa dig att ta itu med problembeteenden som okynnesskällande, ensamhetsträning, utfall mot människor och andra hundar (obs! om jag anser att problemet går djupare än att det går att träna bort så hävisar jag till en hundpsykolog), koppeldragande mm.
Jag kan även hjälpa till med träning och relationsbyggande om du fått hem eller väntar på att få hem en valp eller omplaceringshund (oavsett ras och ålder).
Om du utövar en hundsport och har fastnat i ett moment eller om du har kul med hunden på egen hand så kan jag hjälpa dig att få tillbaka inspirationen och träningsgnistan.

Jag arbetar på en hemsida som kommer att lanseras i februari och där kommer det att finnas beskrivet vad jag erbjuder, priser både på enstaka pass och på kurspaket.

Hoppas vi ses!
/Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar